Ciao bugiardi!

-Hej då lögnare! Det sista våran professor sa innan han gick hem.
Först lyckades några i min klass ta sönder hela glassdörren in till klassrummet. Det konstiga var att även fast jag och halva klassen hade varit i samma rum när det hände hade ingen en enda aning om vem som kunde gjort det eller hur det gick till.
Fast så var det ju inte riktigt, alla visste precis vem det var och vad som hänt. Men när läraren frågade ut alla ljög precis alla, likaså jag. Läraren undrade om jag också blivit sicilianare nu när jag lärt mig att ljuga. Det var så märkligt och så barnsligt! Hade det varit i Sverige hade den personen som haft sönder rutan tagit sitt ansvar och sagt det och så hade saken varit ur världen. Nu slutade det med att hela klassen fick kvarsittning och ska dela på kostnaden av rutan. Kollektivbestraffning är något som man använder sig av. Att en hel gymnasiekass i Sverige skulle ljuga, inte ta på sig ansvaret för en liten ruta eller ens få kollektivbestraffning skulle aldrig hända. Antar också att vi inte kommer få en ny ruta på några dagar, kommer nog se ut sådär ett tag innan det lagas..Sen blev jag vittne till nästa sak det var när vi stod utanför skolan. Då skruvar en kille ur luften på rektorns bil. Mycket bra idé! Som tur är har det inte kommit fram än vem det skulle vara eller vilka som sett något, vill inte tvingas ljuga igen.

Förutom detta har jag varit på sicilien i hela 100 dagar!
Sen har jag handlat färdigt alla julklappar i hela 18 plus grader.
Och imorgon får vi jullov! :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Men när hela klassen skolkar en hel dag,då säger inte lärarna nåt!

2010-12-21 @ 17:26:46
Postat av: britta

malin, det var exakt samma har. En hel klass ljog for att en elev kastade lera pa vaggarna, och alla bara ljog och lararen fragade mig extra och jag bara sa att jag inte visste nagot om det.. haha

Det ar knappt...

2010-12-21 @ 18:12:22
URL: http://brittausa.blogg.se/
Postat av: Malius

Sv: Haha, inte bara här alltså! Det är verkligen knäppt!

2010-12-22 @ 22:09:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0