Julafton

Haha, Det blev bara 3 timmar i kyrkan och det var ganska mysigt även om väldigt långt. Eftersom Enzo är med i sekretariatet i kyrkan vi fick speciella platser längts framme vid altaret så där satt jag med dom andra gubbarna. Det var inte riktig så som midnattsmässan i svenska kyrkan går till. Först läste dom ur bibel jesu födelse och sedan skulle jesus placeras i en gigantisk krubb som dom byggt upp i kyrkan. Prästen höll upp jesus barnet , alltså en docka och alla började applådera och hela kyrkan tändes upp. Alla låtarna kände jag igen eftersom de flesta är samma som de som sjungs i Sverige kring jul. På morgonen den 25 öppnade vi julklappar här hemma och jag fick en väska :) Sen åkte vi hem till Dalila för att fira julafton med hela släkten. Det var så konstigt att äta pizza,lasagne,ricotta, salumino, tiramisu osv.. Alltså italiensk mat på jul! Men själva julafton var riktig mysig även om jag hade hemlängtan dagen innan när alla ni där hemma firade jul och jag var med på ett hörn via skype.. Efter att vi ätit och öppnat julklappar kollade jag på en julsaga och det kändes faktikst lite som jul :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0