Matrimonio!

Mitt första italienska bröllop! Bröllopet var hur fint som helst. Vigseln var i kyrkan här i Mislilmeri och sedan hölls middagen på ett annat ställe. Under vigseln stod vi upp ganska mycket , och sådär höll man på. Upp-ner-upp-... Sen gick prästen ner genom gången och skvätte vatten på alla. Sen efter ringarna och de sagt ja till varandra tog man i hand med alla i sin bänkrad och kindpussades. Det var något helt nytt för mig! Alla hade svart på sig, så det var ett bra val :) De fick inga presenter utan bara pengar som alla lämnade i kuvert. Och under middagen hölls inga tal, historier eller dans. Det var lite tråkigt, för efter att vi hade ätit var det hela över.
Här är en bild på hela min värdfamilj utanför det "lilla" huset där middagen hölls. Angello,Dalila,Christoffer,Enzo,Rossella,Simone och jag!
Jag och brudparet Giuseppe & Rosalba. Giuseppe är min värdpappas brorsson. :)
Först var det en buffé utomhus med bara antipasti. Jag var mätt redan här, men middagen fortsatte sedan inomhus.
Lite bilder under middagen :)
På alla italienska bröllop får alla gäster en liten present som tack och minne.

Kommentarer
Postat av: gäst

Fina bilder!!

2010-12-19 @ 23:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0