Prov!

Lucia igår firade vi med att äta arancina.Nu har proven innan jul börjat också. Idag hade vi prov i Italienska i 4 timmar och jag fick precis samma uppgift som de andra. Jag skrev om musik och det blev väl inte sådär jätte långt, men jag blev nöjd för jag märker att det går enklare att skriva på itaienska än vad det gjorde i början även om det långt ifrån är bra. Imorgon har jag franska prov på italienska , kan bli en riktig höjdare!
Arancina är siciliens egna snabbmat. Det är friterad risbollar och i mitten är det antingen en fyllning med smör,mozzarella och prosciutto eller med ragú.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Lycka till med franskan! Är inte direkt avundsjuk. Mamma

2010-12-14 @ 22:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0