Några saker jag inte riktigt är van vid..

  • Jag blir kallad fröken istället för gumman, det är så mycket bättre!
  • Att vara den enda som heter Malin.
  • Jag blir dessutom kallad för utlänningen eller la ragazza svedese. Det kan komma fram folk på skolan och fråga om det är jag som är utlänningen här på skolan.
  • Maffian finns men att prata om maffian är ungefär som att prata om Voldemort ..
  • Det pratas alltid om mat. Och allt jag äter innehåller antingen tomater, mozzarella, litervis med olivolja eller någon slags pesto.
  • Att hela samhället stannar upp från klockan 13.00-16.00 för att alla ska äta lunch och sova i tre timmar. Allt är verkligen helt öde & stängt under de tre timmarna.
  • Här umgås man alltid i stora grupper, och det är inte som i Sverige att när man ses måste man göra någon slags aktivitet. Här träffas man på torget och sedan vandrar man oftast bara runt eller sitter på en bar. Hemma ska man alltid gå på fest,bio,baka osv. Allt är lite mer avslappnat, saker blir som de blir.
  • Jag får prata om fotboll och  om Zlatan varje dag. Jag måste skaffa mig ett favoritlag för jag vet aldrig vilket lag jag ska säga att jag hejar på. Fotboll är viktigt här!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0