Att åka skridskor på sicilien går det med!

Kom precis hem ifrån skolan, de sista lektionerna var inställda. I eftermiddag ska jag och Dalila och handla julklappar, men eftersom affärerna inte öppnar förrän klockan fyra så har jag lite dötid här hemma emellan. I lördags sov jag hos Ilaria. Hon bor i Marineo, en liten by uppe i bergen som är hur fint som helst! På kvällen åkte vi till Palermo för att åka skridskor, konstig sak att göra på sicilien! Men de hade anlagt konstgjord is mitt inne i stan. Det var för de flesta första gången de åkte skridskor och det var riktigt kul att se och jag som borde vara van att åka skridskor var inte heller särskilt bra. Alla ramlade hela tiden, även jag.  Mina knän är blåa idag :( Sen igår, alltså söndag åkte vi till Ficuzza, ett naturreservat. När vi kom fram blev det bara en rökpaus och tillbaka för att det var så kallt och blåsigt. Det är så himla fint här med alla berg, det är inte alls platt som det är i Karlstad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0