-"Malin har det varit rånare i ditt rum?"

Min värdmamma är rolig, nu kom hon och skrattade och frågade mig om det hade varit rånare i mitt rum? Haha, jag förstod ingenting. Så jag gick dit och kolla och då såg det ut som om någon faktiskt varit där och letat efter något, kläder låg utspritt och alla böcker låg utspridda,sängen var inte bäddad osv. Så det var bara att röja upp! Så nu är jag klar :) Så nu kom hon igen och var jätte glad för att rånarna gått, och att hon inte kunde förstå vad dom ständigt letar efter i mitt rum. Inte jag heller, men jag antar att dom kommer tillbaka imorgon eftermiddag tyvär. Men jag ska se till att dom inte gör det!
Idag har jag inte varit i skolan eftersom det inte var någon, bara ett stort möte där eleverna beslutade att ockupera skolan. Så imorgon är det ingen skola för nu är skolan ockuperad. Det är alltså bara elever på plats och ingen vet hur länge detta kommer pågå. Men planerna eleverna har är att det ska bo i skolan, alltså sova och äta mat där. Detta är något som aldrig skulle hända i svenska skolan!! När jag säger att jag aldrig varit med om att vi strejkat i min skola i sverige skrattar alla för här här finns det alltid något man kan strejka eller demostera för. Det brukar tydligen bli så här innan jullovet, kan vara så att det är en bra anledning till att göra så att lovet blir längre. Men varför de ens har börjat protestera är för att en ny reform instiftades idag, men jag förstår inte riktigt vad den innebär men alla hatar den italienska skolministern för detta. Sen har även alla resor som skolan skulle göra ställts in. Strejken förra veckan ledde till att iaf 5:orna får åka vilket gjorde alla andra ännu mer sura! Italienska skolan funkar kanske inte sådär jätte bra förtillfället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0