100 % moschino

Sådär nu är jag hemma ifrån ännu en födelsedag, men denna gången fyllde David 1 år. Att fylla ett år är stort här, jag tror det var ca 50 personer där för att fira den där lilla killen som varken pratar eller går. Det hela var ganska konstigt. Alla mammor sprang runt och daltade med sina barn, killarna satt och kollade på fotboll och sen jag mitt i allt som varken tycker om små barn eller fotboll och inte kände några förutom Dalila och Angello. Sen efter att vi hade sjungit tanti auguri låten, samma som den engelska happy birthday låten fast på italienska så började alla ha sönder alla ballonger som de hade pyntat rummet med. Det lät väldigt mycket och alla barnen började gråta, det hela blev katastrof. Men så gör man allid här.
Förut idag var jag med Dalila för att köpa kläder till Christoffer som han skulle ha på sig på födelsedags kalaset. Jag är fortfarande förvånad över vad kläderna kostade. För 225 euro fick Christoffer en slips,en kofta och ett par byxor. Är inte det ganska dyrt?  Fast självklart har han inte bara märkeskläder! Hela min dag har kretsat kring småbarn så imorgon ska jag (tack&lov) umgås med folk i min egna ålder. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0