Hur bra som helst!

Det känns verkligen som om jag gjorde rätt när jag valde att bytta skola, jag trivs och gillar min klass redan ifrån början denna gången! Idag hade mina klasskamrater ordnat välkomstfest med tårta och allt, bara för mig! Jag blev så himla förvånad och glad, jätte glad!!
Denna skolan är dessutom lite mer som den svenska. På de förra skolan fick man inte lämna området eller ens klassrummet när det var skola. Men här får man göra vad man vill på rasten och skolan ligger brevid ett café så dit går alla och dricker kaffe. Det finns annat att göra än att bara stå & röka,..  Men även fast den är privat saknar den toapapper..
Vi hade klassråd idag också och jag trodde vi skulle prata om problem och andra saker som händer på skolan, men så var det inte alls. De var omröstning vilka som ville skita i skolan på fredag och istället åka till Palermo hela dagen. Alla tyckte det var en jätte bra idé, bara 4 ville vara kvar. Känns bra att jag redan första veckan inte går i skolan, men jag vill inte sitta där själv och jag tror det är roligare att vara med dom än att sitta där. + att skolan inte är särskilt viktig för mig detta året. Sen när nästa lektion skulle börja och läraren kom satt alla fortfarande och diskuterade om vad vi skulle göra så då trodde han att vi var jätte upptagna och ställde in lektionen så vi skulle kunna prata klart. Hahha, tror inte han visste vad det egentligen pratades om. Men min klass är hur som helst hur skön som helst! :D

Kommentarer
Postat av: Broder

Vad bra! :) Det är sjukt kallt här hemma. Klockan är 06:25, helt tomt på jobbet. Vi hörs!

Heder syster!

2010-12-01 @ 06:27:21
Postat av: Mamma

Jag är imponerad över era tider.Den ene är på jobbet 06.25,den andre bloggar 00.25!

2010-12-01 @ 22:41:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0