Det finns väldigt mycket sten att kolla på här,..

Vet att ni där hemma har höstlov just nu , men inte vi. Här har man inte höstlov, men vi hade iaf två dagars ledighet! Det var för att det i måndags var santo del giorno och i tisdags il giorno della morte, alltså allahelgona. Så på de dödas dag mötte jag upp Karoline i Palermo och denna gång inte för att shoppa, utan för att se staden. Det finns hur mycket som helst att se! Så jag och Karoline tillbringade hela dagen med att gå och titta på sten i olika former. Allt är verkligen gjort av sten. Mina Italienska kompisar är inte ett dugg intresserade av att kolla på såna här saker, därför är det bra att jag har Karoline eftersom hon också är turist på heltid och vill se saker :) 
Kapell och kyrkor finns överallt här.
Katedralen i Palermo..
Vi såg inte bara sten, ganska mycket frukt och fisk också. Vi hittade en jätte lång marknad, men tror aldrig vi kommer hitta dit igen eftersom vi bara hamnade där av en slump.
Vi gick på museum. Var ingen höjdare, då det bara var massa sten föremål och en och annan snäcka i skåp i flera våningar. Men en sak som är riktigt coolt och väldigt konstigt var att när människorna i Italien började bygga alla dessa kyrkor och gjorde alla dessa vackra målningar,vaser och smycken var vi fortfarande grottmänniskor eller vikingar.,, Har aldrig tänkt på det innan Karoline sa det. Hur som helst vi var sjukt efter! Det är väldigt fascinerande.
grottmänniskor från så långt norr man kan komma..
Ciao a tutti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0