Jag krånglar som sjutton..

Italienska skolan och jag går inte riktigt ihop. Jag har / hade slutat bry mig. Skolan här går jag bara till för att jag måste, när jag väl är där gör jag inte så mycket. Jag har säkert skrivit detta tidigare att först var tanken att jag skulle läsa de som de andra läster men det var omöjligt, eftersom jag går på italiens motsvarighet till natur i Sverige. jag förstår inte ens matte på svenska!
Ämnena man läser i min skola stämmer inte överens med varken vad jag gillar att läsa om eller vad jag normalt sett läser i Sverige. Detta tyckte jag var väldigt jobbigt i början och när jag pratade med explorius sa som bara att jag inte fick välja vad jag ville läsa. Så då pratade jag med engelska läraren som hjälpte mig att byta bort all matte,biologi,fysik och kemi. Så när de läser dessa ämnen går jag in i andra klasser och har andra ämnen. Först tänkte jag att detta kunde vara ett bra upplägg att jag bara skulle läsa saker jag gillar och kanske lära känna fler. Men nu är jag inte lika säker, jag tror kanske mer att på detta sätt aldrig kommer bli en del av någon klass då jag aldrig gör något av vad de andra gör, och alltid byter mellan klasserna. Jag sitter alltid och doolar för mig själv med italienska grammatik. Det är faktiskt väldigt tråkigt och inte särskilt givande. Enda lektionerna jag hänger bra med på är engelska, dessutom enda ämnet jag har en bok i.
Jag vet inte om jag vill ha det så här i ett år, det känns som om det aldrig kommer bli bättre m jag går kvar där heller. Det finns skolor som skulle passa bättre, och att byta skola kanske skulle både vara bättre eller  sämre. Men jag kan inte komma på något jag skulle sakna på denna skola förutom några kompisar! Så nu har jag pratat med Enzo och Rossella om allt att det inte bara  är skolan som inte är rätt utan det är hela sistuationen! Jag är blande de äldsta i min klass och enda som inte bor i närheten av skolan. Plus att jag inte trivs sådär jätte bra i min klass. Det är bara killar som älskar att slåss och så finns paren som alltid ska sitta pussas, nästan äter upp varandra. Sen så finns jag, det är ju inte så konstigt att jag inte vet vart jag ska ta vägen! Skolan ligger i ett av de områden med sämre rykte här i Palermo. Alla anser att det bor dåliga dåliga människor där men om det är sant vet jag inte, dåliga människor finns väl överallt. Men tydligen så  innan det var en skola där var det maffians område. Så antagligen är det väl för att det var deras område förr som det har så dåligt rykte. Men iaf det kanske blir så att jag byter skola till en här i Misilmeri en språkskola. Den är privat så där strejkar man inte alltid och jag har gångavstånd till skolan och skulle få kompisar här i Misilmeri. Så nu hoppas jag att det blir så! Ska dit och prata med rektorn idag igen. Det är inte första gången jag byter skola eller linje och det har båda gångerna blivit riktigt bra byte. Men jag börjar tro att jag älskar att krångla..
Racken förra julen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0