dolcini

Första dagen i den nya skolan var ganska speciell. Kom dit vid fem i halv nio, första lektionen skulle börja halv nio och klockan tio över nio dök läraren upp. Här är det inte lika viktigt att komma i tid, jag har aldrig varit med om att en lektion startat i tid! Jag hoppas inte att jag tar det som vana att ständigt vara försenad sen när jag kommer tillbaka till Sverige, där skulle det inte alls funka! Men iaf de flesta var mellan 17-20 år. Men sen var det en tjej som såg mycket äldre ut, men hon vill inte säga hur gammal hon var. Men de andra trodde hon var någonstans runt 30. Den vanligaste åldern på de som går i 4:an är 17-18, förstår ni hur många extra år hon gått i skolan??
Vi var väldigt få i skolan idag några trodde att det berode på att det var förhör eller att de tagit långhelg. Men de som var där verkade inte heller ha pluggat inför förhöret.. Det är mindre att plugga på denna skolan, vilket passar mig väldigt bra. Läraren blev till och med imponerad och förvånad över att jag slog upp ord och ville förstå. Hahha!
Men sen under biologin som faktiskt gick bra eftersom det var om celler som jag redan läst i Sverige så kom rektorn och hämtade mig. Jag skulle tydligen med åka med henne på konferens tillsammans med andra lärare. Jag förstod inte alls vad jag gjorde där och saken var den att det bara var personer i från Frankrike och som i 2 timmar malde på hur man ska lära italienska barn franska på italienska. Det var ingen höjdare, så jag var rätt glad när det tog slut. Men efteråt hade dom dukat upp hur mycket mat som helst! Här är lite bilder på bakelserna & tårtorna. Så om det är detta man gör på den nya skolan tror jag att jag kommer trivas jättebra! Nu ska jag till Fabiola och sen ska vi och träna. Det kan behövas..
Leave the gun, take the cannoli.

Kommentarer
Postat av: limE

Har du börjat hänga med lärarna? Coolt du! :) Nerrå. Låter bra ju. Vi får ta och höras utav på skype! :) Ciao

2010-11-30 @ 11:54:07
Postat av: KARRAN

Så bra att du fick byta skola!!! Skönt att du trivs bättre.

2010-12-02 @ 22:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0