Mamma & pappa varför gav ni mig inte ett internationellt namn?

Mitt namn i Sverige kanske är ganska vanligt men här har dom aldrig hört det förut. Och jag vet det kunde förmodligen värre.. Men för dom att uttala Malin Ljunggren är hopplöst. Malin går men när jag säger mitt efternamn Ljunggren ser ju alla ut som frågetecken. Dom kan varken uttala eller skriva det rätt. Lj kan de inte uttala och två g blir bara för mycket. En sak som är bra är ju att jag är ensam om mitt namn, behöver ju inte säga ja och tro att någon pratar med mig när de i själva verket menade en annan, finns bara en Malin här :) Men nu vet ju jag iaf, mina barn ska få internationella namn!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du har alltid klagat på att du heter som alla andra.Nu gör du inte det längre! Efternamnet är ju svårt att påverka.

2010-11-03 @ 13:53:59
Postat av: emil

lägg till ett O på slutet så ska du se att det löser sig! Malino Ljunggreno.

2010-11-04 @ 08:38:21
Postat av: Malius

Bra idé emiliA! Då kommer alla tro att jag är kille, a eller e är bättre :)

2010-11-04 @ 20:55:25
Postat av: åsa

jag trillade in på din blogg och när jag läste ditt inlägg om namnet började jag skratta lite. italienare och Å är också ett stort problem! skrev faktiskt senast igår ett inlägg om mitt namn. så jag förstår din situation....

2010-12-03 @ 11:07:30
URL: http://asawaara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0