Sto morendo!

Idag var det sjuukt kallt, 17 grader. Jag vet att ni dar hemma har minus.. Men kylan har ar inte samma sak, i sverige ar det bara kallt satter man pa sig en extra troja blir det varmt strax igen. Men har ar luften  fuktig och nar det blir kallt blir det jatte kallt ! Det blir liksom ratt och det ar inte alls mysigt, jag fryser asmycket! Mina hander ar det mest synd om, sa imorron ska jag kopa fingervantar. Har precis atuit middag hos Dalila, min vardsyrra och jag passade pa att smita undan nu nar Christoffer ( den lille terroristen) ska ata. Bast sa! Det ar inte jag som gett honom namnet och det ar pa skamt men lite sanning finns det. Jag ar inte van smabarn, men han kan vara en av de besvarligaste ungarna. Han ar aldrig hungrig, gillar inte att aka vagn,ofta sjuk och skriker en hel del ofta tills han far som han vill. Man maste alltid dalta med honom. Det finns tva saker han gillar, 1. coca cola 2. discomusik sarskilt laten shake youre booty  av KC & the sunshine band. Den gillar han att lyssna pa innan han ska sova. Man maste ha ganska mycket talamod med honom men emellanat ar han urgullig, men emellan at gor han mig osaker pa om jag verkligen vill ha barn..

Juste om strejken i skolan idag ocksa. Har tillbringat hela dagen utanfor skolan. Imorgon ska jag inte dit for nar man vall gatt in fick man inte lamna omradet, sa jag var liksom fast.  Och sen vet ju inte jag exakt vad det ar vi vill ha igenom, sa som vanligt kanner jag mig som ett pucko. Men jag tror vi demostrerar for att skolan stallt in alla resor vilket gjort eleverna vansiniga. Alltsa blir London troligtvis inte av, vilket ar trakigt. Alla ar galna! Eleveradet som forovrig bara bestar av killar ordnade krismote nere i kallaren pa skolan. Ett mote i  Italien ar nagot som fascinerar mig. Det ar  hogljutt, alla pratar i munnen pa varandra och det blir aldrig nagon ordning. Alla hade sina asikter och skulle overtyga de andra sa det blev nastan brak, att man kan brinna sa mycket for en skolfraga det ar for mig en gata. Haha, jag bara hanger pa  och forsoker forsta vad som egentligen hander. Hur lange strejken ska halla pa vet jag inte, men jag hoppas det blir fram till jul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0