tjugofjärde november årtvåtusentio

Sedan jag uppdaterade senast har jag bland annat spelat massa volleyboll, sovit hos över hos Karoline, sett Harry potter på italienska, strejkat lite mera i skolan nu är ska snart skolan ockuperas alltså eleverna ska låsa ute lärarna och bo och äta på skolan, spelat teater, shoppat i Bagheria och plockat mandariner för första gången i mitt liv!!! Juste julpyntet har redan kommit upp här är inte det lite tidigt? Överallt är det lampor och tomtar. Men ska berätta lite om teatern, det är ett projekt med skolan. Jag bara anmälde mig utan att veta vad det var och när jag kom dit skulle man provspela för att se vilken roll som skulle passa en.  Inför 25 personer skulle man först sjunga en låt, jag sjöng pippi låten på svenska, det tyckte alla var kul eftersom den finns på italienska med samma melodi men ingen förstod ett ord svenska. Sedan skulle man improvisera, först själv och sedan tillsammans med en annan tjej. Jag skulle vara arg på den andra tjejen på svenska och det var enkelt. Så det gick bra men sen när jag fick meningar jag skulle säga på italienska blev allt väldigt mycket svårare eftersom det inte är mitt modersmål. Haha, Jag kände mig bara så dum när jag skulle säga -"Jag dör för kärleken" på italienska och vara rasande. Jag vet inte hur jag ska förklara det men jag är inte särskilt bra på teater men att prata ett språk man inte kan så bra och dessutom agera är riktigt svårt. Jag har ju inte alls samma känsla för italienska som jag har när jag pratar svenska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0