50-årsfest!

Åkte med Aurelia och hennes familj upp till en liten by i bergen här. Som vanligt var jag enda svensk och maten var hur god som helst!  Jag skojar inte när jag säger att jag konstant tuggade på något hela kvällen! Först var det massa ostar, bröd och nötter. Sedan pasta lentica, det är som en pasta soppa med linser och fänkål. Jag kunde slutat äta här för jag var mätt men sedan kom huvudrätten in. Det var massa olika köttbitar, rullader och salsiccia och till det potatis. Sen blev det dags för efterätt. Först massa dolcini, det är som små bakverk och sedan massa olika frukt och chocklad. Sedan kom tårtorna in. En tårta som fanns kallas sette veli , på svenska sju sorters chocklad. Sette veli finns även som glass, hur gott som helst. Men den tårtan kan vara bland dom godaste tårtorna jag ätit! Men fick bli en bild på "huvudtårtan" istället :) Vet att min blogg handlar rätt mycket om mat och det är inte för att jag är hungrig utan för att mat är väldigt viktigt här. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0