Jag saknar den svenska hösten

Det är faktiskt rätt mysigt med alla löv som trillar av. Här kommer det aldrig hända, det är lika grönt året om men jag går ändå och liksom väntar på att träden ska bli höstfärgade. Så igår när jag var i Palermo köpte jag två halsdukar. Vet inte när jag ska använda dom bara.. Men en sak som jag märkt det är det här med att klä sig praktiskt och kläder efter väder. Det är nåt som vi svenskar är väldigt bra på. När det regnar använder man regnjacka i Sverige och det brukar räcka. Här springer alla runt med paraplyn, vilket funkar bra men sen klär man sig som om det vore vinter redan nu, de har korta dunjackor vilket är väldigt opraktiskt när det regnar. Jackorna blir som svampar och suger åt sig allt vatten som finns.
När jag ändå håller på och skriver om väder och kläder kan jag lika gärna fortsätta. Innan jag åkte hit fick jag alltid höra att mode skulle vara väldigt viktigt här och det kanske det är men inte på min skola. Sen är väl inte Palermo känt som någon modestad.. Alla tjejer på min skola (förutom jag) har guess jeans och till det en lite för liten t-shirt. Killarna har tightare jeans än vad jag har och till det passar en ljusrosa playboy t.shirt med lite strass på väldigt bra . huuhh, det är så fult! Sen när man går ut har alla tjejer högklackat, jag jobbar på det. Alla klackar här är skyhöga så jag har inte hittat några som inte mina fötter skulle dö i efter 10 meter. Det är sällan här som jag får höra -åh vilken fin tröja eller liknande. Det har hänt en gång och det var när jag hade min stickade kofta ifrån odd molly, då fick jag till och med två komplimanger och den ena tjejen ville till och med veta vart jag köpt den. Det var kul och jag blev väldigt förvånad eftersom jag redan innan jag gick till skolan ångrat att jag hade satt på mig den! Sen är märken väldigt viktigt, det ska synas att det är av ett visst märke men sen hur plagget ser ut är inte lika viktigt verkar det som, huvudsaken är att det är från dolce & gabbana och att alla andra vet det! Men nog om det för nu. Idag var det inte heller någon skola, strejk som vanligt. Alla mina kompisar skulle på nån manifestation istället, men jag känner inte att jag som svensk och inte ens vet vad vi protesterar för vill vara med. Så idag har jag bara tagit det lugnt och pluggat italienska. Nästa vecka har vi två dagars ledighet eftersom det är halloween så på söndag ska jag på halloween fest, och som jag fattade det som att man skulle vara utklädd. så nu måste jag börja klura ut vad jag ska klä ut mig till,.. Sen på måndag fyller Roberto 18 så då ska han också ha stor födelsedags fest! Ska bli så kul :D // Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0