Hahha, come solito, Io capisco niente ;)

I torsdags kväll var alla vi som någonsin gått i klassen 5 D ute och åt. Jag har ju gjort 3 dagar där så jag var också bjuden. 25 italienare är tillsammans väldigt högljuda men det var en riktigt rolig kväll ! Haha, hade vi varit på en svensk restaurang och låtit så mycket hade vi nog blivit utkstade..
Eftersom vi bara är lediga en dag i veckan så går man ut mitt i veckan. Så dagen efter var det skola. Men inte för min del. På senaste tiden har det varit massa protester eftersom den italienska skolministern vill göra om saker inom skolan, bla förbjuda skolresor. Vilket har lett till massa demonstrationer här i Palermo. Skolan ville inte att så många av oss elever skulle delta så det erbjöd oss att gå på opera istället. Så jag och det som inte skolkade eller deltog i demostrationen gick på operan Off Puccini. Var faktiskt inte så där jätte kul. Men själva teatern är väldigt fin!
Lite arga italienska ungdomar..
Jag på trappen till teatro massimo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0