Polpette svedese!

Jag har under veckan med hjälp av Simone lagat köttbullar för första gången i mitt liv! Och det blev faktiskt bra, hade ju ganska stor press på mig eftersom alla här är väldigt duktiga på att laga mat. Alla tyckte det var jätte gott, men att det var väldigt tung mat att äta. Såsen byggde ju typ på  smör och grädde. Sen äter man här saker var för sig, först en rätt med tex. pasta och sen enbart kött så för dom var det konstigt att ha allt på en tallrik. Dom var först också väldigt tveksamma till sylten, men allt gick ned :) Men vi blandade italien och sverige lite, Simone stekte köttbullarna i rödvin och de rårivna morötterna var för tråkiga att äta som de var så de dränktes med olivolja. Men betyget blev att dom ville att jag skulle göra det fler gånger, så jag antar att de faktiskt tyckte om det :)
Jag vet att det ser ut som en jätte ska äta den här portionen, även fast man äter mycket här äter vi inte så här stora portioner. Detta var det som blev kvar som jag gav till Dalila & Angello :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0