Första dagarna på Sicilien!

Kom hit i lördags och sen dess har allt gått jätte fort. På flygplatsen i Palermo väntade hela familjen på mig. Efter det åkte vi till en restaurang för att äta just pizza. Jag önskar jag skulle kunna skriva om allt men jag tror inte ni skulle förstå ändå. Men allt är hur bra som helst! Alla här är så vänliga. Och det kommer nog ta ett tag att vänja mig vid att man hela tiden ska kindpussas och att man har skorna på inomhus. Sen när det kommer till maten , jag har aldrig varit med om att man äter så mycket. Fast till frukost är det kaffe & kaka som gäller. Igår fick jag pröva en sicilansk rätt som heter Stijole. Det visade sig vara komage. Riktigt segt.. Sen när det kommer till språket jag är en kratta på Italienska, men jag lär mig lite varje dag och hoppas att det med tiden ska bli bättre och bättre. Jag känner mig riktigt korkad ibland när jag inte förstår. Men nu ska jag inte sitta här längre, ska in till Palermo nu med Monia som ska gå i samma klass som mig och hennes kusin Rossella. :) Ciao!
Precis innan jag skulle gå på planet.
Min värdpappa Enzo och jag.
Min värdmamma Rossella, hennes dotter Dalila och jag :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh! Dom ser ju jättesnälla och sköna ut! är fruktansvärt avundsjuk!!! MÅste komma ner och hälsa på!!!

<3

2010-09-13 @ 18:42:00
Postat av: Lius

Älskade Malin, hoppas du har det grymt där nere! Hör av dig.

2010-09-16 @ 19:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0