SKOLAN SAKNAR TOAPAPPER!!!

Min första dag på Ernesto basile är avklarad! Italienska skolan är inte riktigt som den svenska. Det ser ut som ett fängelse med griffeltavlor och skolan saknar toapapper.
Klassen som jag går i är ganska liten vi är bara 15 personer , men det låter som om dom är 50. Dom pratar högt och det ekar i klassrummen, detta gör det nästan omöjligt för mig att höra vad dom säger. Och för att göra det ännu svårare för mig så försöker dom lära mig sicilianska, jag kommer inte prata italienska när jag kommer hem utan en blandning mellan sicilanska och italienska.. Och det är inget skämt att dom är dåliga på engelska! Men dom är verkligen ur snälla som helst!! :) Matte var dagens första lektion. Jag förstår inte matte i sverige och nu på italienska? Det är ungefär så kul som det låter.. Sen efter det var det filosofi och historia. Lätt som en plätt :P Även om lektionerna inte är roliga så är iaf kul på rasterna och efter skolan :D Efter skolan var jag med Monia och hennes kompisar. Juste man får inte ha shorts i skolan även fast det är asvarmt ute. Jag förstår inte varför, inte alls. Det är bara plågsamt att gå i jeans en dag som denna. Lite bilder ifrån dom senaste dagarna :D
Adele,monia och Rossella
Piazza di Palermo
Världens bästa Enzo och Rossella!
Mon värdbrorsa Simone
Första dagen i skolan , några från min klass :)
Antonino e Gaspare
Monia och Andrea
Utanför lägenheten. Jag käkar Fichi d'India.En frukt som växer på kaktusar överallt här, smakar som melon :)
(samma frukt som enzo & rossella håller i)
// Malin

Kommentarer
Postat av: Abbe

Din värdbrorsa var inte så snygg!! ;P

2010-09-20 @ 00:09:41
URL: http://ingeborgj.blogg.se/
Postat av: Ebba

va? inga shorts? ogod!

hoppas du har det bra och att matten går bättre haha!

vi ses om ett år:D

kram/e

2010-09-26 @ 10:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0