Jag har hamnat på natur i italien!

Sitter just nu och ska plugga italienska, litteratur historia. Men jag är ju inte på samma nivå som dom andra, jag vet ju knappt vilka Dante & Aristoteles är.. Så min läxa blev att läsa på om dom tills imorron, vilket jag tror kan vara nyttigt eftersom det är dom namnen som nämns en hel del under italienska och filosofi lektionerna. Hade även min första lektion i latin idag. Läraren läste en text på latin som vi sedan skulle översätta till italienska. Min räddning var att några ska på opera imorron, Il barbiere di Siviglia. Så jag fick gå med dom och lyssna på musiken och höra lite mer om operan. Men efter det var det bara att gå tillbaka för att ha fysik på italienska. Har upptäckt att det är ungefär som matte.  Jag börjar tro att det blivit nåt missförstånd mellan Sverige och Italien om vad jag gillar för ämnen i skolan, för jag har då inte önskat några som helst naturvetenskapliga ämnen. Men nu ska jag göra klart detta sen ska jag & Simone åka och bada. Bacii! / M


Kommentarer
Postat av: Anonym

Duktig du är malin!! Det kommer gå jättebra för dig:) Njut av Italien nu. Saknar dig jättemycket! Har skaffat skype men har ingen mick eller cam så ska fixa det.. Så snart får vi ta och prata lite :D PUSS!

2010-09-25 @ 12:33:40
Postat av: alicia

oj.från alicia!

2010-09-25 @ 12:34:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0