Amo il sole!

Nu är jag tillbaka, vi har haft så himla fint väder den senaste veckan! 18-25 grader,klarblå himmel inga moln bara massa sol! :)
Har bokat flygbiljetter till både Rimini och Rom nu! Ibörjan av Maj drar jag och norsken till Rimini och ska hälsa på hennes släktingar som bor där och sen i slutet av maj ska alla vi utbytesstudenter åka till Rom! :)  Och snart kommer även min familj och min kära mormor och hälsar på! :) Det ska bli så himla roligt!!!!!!
Skolan funkar bra och jag trivs riktigt bra, även om vissa dagar och vissa lärare är bättre än andra. :) Häromdagen när vi hade franska lektion glömde jag be, om lov eller jag ville inte störa mitt under förhöret för att be om tillstånd för att få gå ut ur klassrummet och göra en fotokopia. Detta uppskattades inte av min lärare, hon blev vansinnig och sprang efter mig i korridoren och skällde massor på mig. Så får man tydligen inte göra i den Italienska skolan utan bara hemma och i den svenska skolan..
Om jag inte har skrivit det förut så har jag också världens bästa värdmamma!
Rossella är som min kompis, och jag börjar inse vad mycket jag kommer sakna henne och hur tråkigt det är att hon bor så långt bort ifrån Sverige.. Vi brukar sitta uppe på kvällarna och pratar om allt ända fram tills det blir midnatt. Och nu när det är glassäsong har vi börjat med en ny tradition att vi äter glass varje kväll innan vi går och lägger oss. Haha, jag skriver alltid om glass men det är sååå himla gott :) Fast jag som redan är tjock som en julegris borde kanske inte äta så mycket glass.
Haha, juste mina byxor sprack idag i skolan! Vi spelade volleyboll och jag skulle slänga mig och ta en boll och det fixade inte riktigt mina byxor. Första gången i mitt liv som det händer! Men det var inte så kul att ha ett stort håll på rumpan och nästan hela skoldagen kvar, plus att jag tyckte om dom byxorna. Nu ska jag sova!
Un bacio!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du har ett tungt projekt framför dig när du kommer hem!

2011-04-08 @ 18:43:35
Postat av: Malius

Sv mamma: Joo jag vet.. men det måste bli gjort!

2011-04-08 @ 21:23:37
URL: http://malius.blogg.se/
Postat av: KARRAN!!!

Hahaha du är väl inte tjock som en julegris, vad pratar du om??

2011-04-08 @ 22:34:05
URL: http://keari.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0