Carciofi

Jag tror aldrig jag ätit så mycket kronärtskocka i hela mitt liv jag gör här! I alla former. kronärtskock omelett, pasta med kronärtskocka, potatis med kronärtskocka, fylld med vitlök, rostade i ugnen,.. osv. Det är så gott! Man köper hela knippen med kronärtskockor som man sedan rensar själv men det gör asont för det är massa taggar på! Dom är faktiskt inte alls sköna.
olja,salt & peppar och sen in i ugnen. hur gott som helst!!
Haha, ja jag  har precis gjort ett inlägg som bara handlar om kronärtskockor,..

Kommentarer
Postat av: Mamma

Pappa vill att jag ska göra potatis m kronärtskocka,som Rosella.Men du vet,här finns inte såna som finns hos er.Du får väl förbereda henne på att pappa vill ha det när vi kommer ner.

2011-02-16 @ 19:54:23
Postat av: Lisa

Haha, nån måste ju skriva om kronärtskockor också..

2011-03-01 @ 21:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0