Sanremo

Varje år är det san remo festivalen, vilket ungefär som svenska melodifestivalen fast med bara ballader på italienska typ! Det håller på just nu och gör hela veckan och är verkligen jätte stort! Så igår kväll  vi var hemma hos Katia och käkade middag och kollade på festivalen! Det var riktigt  kosligt!

På skolan stor trivs jag med! Mina klasskompisar är hur roliga som helst och försöker ständigt lära mig sicilianska. Eller ja fraser som får mig att framstå som ännu mer korkad. Men det är kul och ja mycket svårt. Vi ska ha en fotbollsturnering på skolan och jag blev tillfrågad om jag ville vara med i ett lag och jag som säger ja till allt nu förtiden ska självklart vara med och nu efteråt fick jag höra att jag är enda tjejen på skolan som ska vara med och spela. Så våran första matchen är på lördag mot 5:an,..  Det ENDA jag behövde göra var tydligen att försöka ta bollen,passa och glidtacklas. Samtidigt som jag har lite ångest inför matchen ska det såklart bli kul också. Känns som om jag är med och spelar i korpen igen fast med Sicilianare,.. Sen så är turneringen lagd under lektionstid :) Annars har jag haft muntligt  förhör i biologin och det gick jätte bra. Jag är så nöjd, tror faktiskt jag kommer få ganska bra betyg i biologin :) Så allt funkar bra i skolan förutom min historia lärare, jag har aldrig träffat en så arrogant människa! Han kallar mig för Ingrid, efter den svenska skådespelerskan Ingrid Bergman. Sitter alltid och har lååånga utläggningar om hur dumma och outbildade elever han har. Han ska alltid flinka in med någon finurligt elak kommentar så som - "Och du Ingrid du förstår väl ingenting? hehe ". Han är faktiskt ganska slitsam,.. Men nu ska jag gå och träna och sen ikväll ska jag kolla på sanremo festivalen :) Heeeej dååå!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hoppas jag slipper att betala in avgiften för denna fotboll. Det känns otroligt bekant!

2011-02-16 @ 19:59:02
Postat av: Anonym

Ta det lugnt med fotbollen på lördag!!

2011-02-17 @ 17:45:38
Postat av: Mamma

Nu får du uppdatera sidan lite. Det börjar att bli gammalt!

2011-02-22 @ 20:49:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0