Bellissima giornata a Tindari e Milazzo!

Hallå!
Idag har vi varit på utflykt hela dagen! Jag är kär i denna ö, det är så vackert här! Vi åkte först till Tindari en mycket vacker plats uppe på ett berg och där stannade vi nästan hela dagen och åt mat, gick omkring och besökte kyrkan som ligger på toppen. Jag är inte katolik och ingen jätte flitig besökare i kyrkan hemma i Sverige så jag känner mig alltid så vilsen när jag besöker en kyrka här. De har massa ritualer och traditioner som de gör som jag inte har en aning om. Vi springer ju inte runt och gör korstecknet hela tiden så det är något jag fått lära mig här. Sen i ingången stod det en staty av en ängel med heligt vatten som alla doppade händerna i och gjorde korstecknet. . Sen köpte vi med oss blommor som vi lämnade vid altaret framför ljunfru Maria. Jag kanske har dålig koll men det är inget jag minns att man gör man i den svenska kyrkan..
Jag måste sluta skriva om saker som kyrkor och kronärtskockor det kan inte vara allt för rolig läsning..  Så i alla fall det var och är jätte jätte utsikt där uppifrån! Och sen på eftermiddagen åkte vi till Milazzo och åt världens godaste glass!

(Klicka på bilderna för att göra dom större)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0