Carnevale e festa della donna!

Var på maskerad i måndags och det var askul!
Lite bilder från i måndags!
( Klicka på bilderna för att göra dom större)
Sen på tisdagen var det internationella kvinnodagen. På internatonella kvinnodagen är det en tradition här i Italien att alla kvinnor får en liten bukett med mimosa blommor , de ser ut så här:
På dagen åkte vi till köpcentret med mina kompisar och sedan åkte jag med Karoline till Casteldacchia och sov där eftersom vi skulle ut och fira internationella kvinnodagen på kvällen. Det var nog 200 kvinnor i alla åldrar i en lokal som käkade mat, sjöng kareoke och dansade hela kvällen. Alla hemmafruar hade piffat till sig alldeleees för mycket och gav allt och sen var det ju jag och norsken mitt i allt. De var många och de var gapiga så det var liksom svårt att göra sig hörd. Jag måste lära mig att bli gapigare! Haha, jag kan inte säga att det var den roligaste kvällen i mitt liv. Men jag har iaf firat internationella kvinnodagen på sicilianskt sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0