Vafan cuolo!!

Tror att jag skrivit om min filosofi och historia larare tidigare men han ar verkligen pantad! I den italienska skolan ska larare behandlas med stor respekt, men denna respekt ar inte omsesidig. Lararna kan i princip behandla eleverna hur de vill. Det som hande idag i skolan var inte alls kul, Okej nu kanns allt battre men var sa himla arg forut idag.  Idag skulle vi presentera varat grupparbete som vi gjort i filosofin. Infor detta hade jag pluggat massa och var valdigt bra forbered. Nar det ar min tur under forhoret precis innan jag ska borja skrattar han och sager 2-3 ganger , " -Ora divertiamo un pu " alltsa pa svenska nu har vi kul. Jag kan ta att jag ar utlanning och har en rolig accent och att att min italienska inte ar perfekt det kan jag bjuda pa till en viss del, men nar min larare forlojligar mig infor de andra kanns det inte alls bra. Men iaf jag borjade prata om Galileo Galilei som jag last om men i varje mening avbrot han mig och stallde massa dumma fragor. Kan du rakna? Vad kommer innan 17? Anvander man bara positiva tal nar man raknar? Vad blir 1-1? Vad ar en lakare enligt dig? Kan du arstiderna? Mandag vad ar det? Sen avbrot han mig och sa att det rackte och sa att jag var duktig och da hade jag inte hunnit saga nagot. Jag var sa arg efterat! Jag hatar nar folk tar mig for dum. Och att en larare pa snart 70 sitter och njuter av mina spraksvarigheter tycker jag inte ar riktigt ratt,.. 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag har gjömt vad rubriken betyder.Översätt den är du snäll,vet att det är ngt roligt. Men du vet,den här gången kommer han att bli tillsagd iaf.Kram

2011-03-19 @ 08:24:39
Postat av: KARRAN!!!

Nä fy va elakt!!! Så klart att du blir arg! Vilken skitlärare. Så lågt gjort!!



Jag har träffat en italiensk tjej här förresten som är au pair. Om de säger att de tycker att du klär dig konstigt där borta eller sminkar dig för lite så kan jag säga att den här italienska tjejen inte är särskilt snygg med sitt smink jämfört med andra tjejer här haha! Trodde italienarna klädde sig snyggt, men nej...

2011-03-19 @ 17:17:03
URL: http://keari.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0