Fy fan

Allting är bara så absurt. Hade egentligen inte tänkt skriva om detta men nu gör jag det i alla fall. Det har bara pratats om en sak här och alla har varit ganska nere.
Jag skrev i söndags om vilken lyckad dag vi haft. Efter att vi hade ätit middag här allihopa åkte Dalila och Angelo hem till sig, allt var precis som vanligt. Ingen hade en tanke på att det skulle gömma sig fyra riktiga rövhål, fyra rånare i deras trädgård när de kommer hem. Men det gjorde det. De tvingade sig med in i huset och hotade dem med pistol och höll den riktad mot Angelos huvud och band dem båda två på sängen medan de letade igenom hela huset efter värdesaker. De tog allt. Och det värsta av allt var att de letade efter Christoffer, alltså deras son men som tur var sov han hos oss den kvällen. Tänk om de hade tagit honom för att kräva ut ännu mera pengar? Från och med nu kommer han sova här varje natt! Rånarna visste om vilka bilar de hade och ville ha ferrarin men den var inte där och motorcykeln ljög Angelo att det fanns en sändare i och om de tog den skulle de veta vart den tog vägen så den lämnade de kvar och de frågade även vart den svarta Mercedesen var , den som Simone nu har fått. Det obehagliga och äckliga är att de visste så mycket och väntade in dem. De måste bevakat dem. Och att de inte gjorde som andra inbrottstjuvar och passar på att gå in när de inte är hemma.
Jag är så tacksam över att vi inte var där allihopa och åt middag där den kvällen, fast kanske det inte hänt om alla varit där. Jag är så ledsen för deras skull, och det känns så obehagligt. Tur att de inte skadade dem utan bara tog sakerna och stack. Jag är själv lite nojig och rädd. Jag vet, rånararna är inte ute efter mig utan bara pengar så jag borde inte vara rädd men jag känner mig ändå lite otrygg och kollar mig extra omkring. Detta är sådant som inte händer!  Det jag känner är nog inget emot det som Dalila och Angelo känner..Jag skulle inte kunna känna mig trygg om det var jag som bodde där! Men antagligen kommer de inte komma igen eftersom det inte finns så mycket mer att hämta.. Här i Misilmeri och Bolognetta vet de flesta vem Angelo vad han gör och kör runt i fina bilar. Folk vet allt. Helt plötsligt är det inte kul längre, utan mest obehagligt. Alla är väldigt rädda och jag som alltid känt mig så trygg här gör inte det längre.. Larm hjälper ju inte ett dugg  om folk väntar utanför huset med vapen och tvingar sig in i ett hus! Polisen kommer ju aldrig kunna ta fast dem heller eftersom de bar hanskar och täckte sina ansikten. Det är helt absurt!  Vilka dåliga och hemska människor det finns!!! .

Kommentarer
Postat av: Mamma

Omöjlig kombination- ovan och nedan!

2011-03-30 @ 22:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0