Sand i öronen..

Medan ni har onormalt bra väder har vi här onormalt dåligt väder. Det är varmt  och blåser sand ifrån Afrika och regnar då och då. Allt är helt täckt med sand! Sen en till sak förlåt, om jag inte bloggar lika ofta längre. Det beror på två saker, det är inte alls lika kul längre och jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om alltid. :) Hursomhelst igår tog jag och mina kompisar tåget till Cefalu. Vi hade tänkt ligga på stranden hela dagen men det blåste så mycket sand att det inte gick. Så vi gick istället och åt mat och gick runt i byn. Det är så himla fint i Cefalu och mycket lugnare och mindre folk än i Mondello. Sen tillbaka i Palermo gick vi på en jätte stor marknad. Den är känd för att där finns allt, stulet. Nu är det inte så att jag ville dit för att köpa stöldgods och stödja kriminaliteten här utan jag var mest nyfiken och ville se vad det var för något.  Men det var inte så som jag trodde, det var mest frukt och grönsaker och massa turister som en vanlig marknad alltså :). Vi hamna mitt i en guidad tysk turistgrupp dessutom.Men fick det förklarat för mig efteråt att de riktigt bra och fina sakerna ska tydligen finnas tidigt på söndag morgnar, typ vid sju. Då kan man köpa playstation 3 till rikitigt bra priser, haha. Sen idag var det skola, eller vi spela volleyboll hela dagen eftersom vi inte hade några lärare och så kommer de förmodligen vara fram tills skolan slutar! Sen håller jag på och packar för på torsdag drar jag och Karoline till Rimini!!! Som jag har längtat, det ska bli så kul och så hoppas jag det är bättre väder där uppe =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0